ת"ק
בית משפט לתביעות קטנות נתניה
|
40753-09-12
20/02/2013
|
בפני השופט:
הרווי גרובס
|
- נגד - |
התובע:
1. אלמוג ברשישת 2. קרין אורן
|
הנתבע:
סופרסליפ בע"מ
|
פסק-דין |
פסק דין
ביום 12.5.12 התובעים הזמינו מזרון מהנתבעת והתחייבו לשלם בגינו סך 4300 ₪.
התובעים סיפקו כרטיס אשראי והתחייבו לשלם את התמורה ב – 5 תשלומים.
על פי האמור בהזמנה זמן הספקה למוצר 30 יום, אולם התובע טוען נמרצות שבעת העסקה הדגישו הוא ואשתו שהם לא מוכנים להמתין 30 יום אלא עומדים על כך שההספקה תהיה תוך 14 יום וכך הובטח להם על ידי נציג הנתבעת. מדובר במזרון בגודל של 200/180.
התובע מודה בפה מלא כי הוא ואשתו אנשים תמימים והרכישה בוצעה עקב דברי שכנוע ולחצים של המוכר בחנות. ביום 23.5.12 התקשר התובע ושוחח עם מנהלת החנות בשם רותי אשר הסבירה לו כי למרות התחייבות לספק את המזרון עד 25.4.12 "ישנה בעיית הספקה, חומרי גלם גלובלי בארץ והמוצר לא יסופק בימים הקרובים נצטרך לעדכן אותך בשבוע הבא" (כתב תביעה פיסקה שלישית).
כאשר שמעו התובעים את דברי גב' רותי החליטו לבטל את העסקה ולאור כך ביום 24.5.12 שלחו על כך הודעה בפקס לנתבעת ובאותה הזדמנות שלחו הודעה לחברת האשראי על ביטול העסקה. להפתעתם הרבה של התובעים למחרת מתן הודעת הביטול, גב' רותי התקשרה אליהם ומסרה שהמזרון בדרך אליהם. התובעים סרבו לקבל את המזרון ועמדו על זכותם לבטל את העסקה.
בינתיים חברת האשראי אחרי בדיקת העניין לא הסכימה לבטל את העסקה והתוצאה היא שהתובעים חוייבו לשלם את מלוא סכום הרכישה.
מכאן תביעתם. מלבד הסכום של 4300 ₪ הם עותרים לנזקים נוספים ומעמיד את תביעתם על סכום של 6000 ₪.
עמדת הנתבעת היא שמדובר במוצר שלא סטנדרטי והליך הייצור הסתיים ולכן לא ניתן לבטל את העסקה על פי חוק.
נציג החברה שהתייצב מר פייר אייזן התכחש לכך שהיתה הבטחה לספק את המזרון תוך 14 יום. יחד עם זאת הוסיף כי מיום שהתובעים רכשו את המזרון "הבנתי מרותי ומהעובד השני שלחצו על המפעל לייצר וזה הצליח" (עמ' 2 ש' 26 – 27). לכן טען שתוך 12 יום הסחורה היתה מוכנה ונשלחה לתובעים. העד גם הוסיף כי כל המידות הסטנדרטיות של מזרונים הם 190,140,200/160 "מידות אחרות זו הזמנה מיוחדת. אין לי אסמכתא על זה" (עמ' 2ש' 28 – 29).
החלטתי לקבל את התביעה באופן חלקי ולהלן הנימוקים לכך.
1.כללית מקובלת עלי גרסת התובע שהובטח לתובעים הספקה תוך 14 יום ונקודה זו היתה חשובה להם באת שביצעו את ההזמנה. כמו כן מקובלים עלי דברי התובע שכאשר התקשר לחנות לוודא שהמזרון יסופק תוך 14 יום נאמר לו במילים ברורות שיש בעיה בייצור ובחומר גלם ולכן הוא יצטרך לחכות לפחות עוד שבוע עד שיקבל הודעה על הספקת המזרון.
2.התובעים פעלו בזכות כאשר ביטלו את העסקה תוך 14 יום. תמוה ביותר שבמחרת הודעת הביטול באופן פלא המזרון מוכן דבר שמעיד על כך שלא מדובר בהזמנה מיוחדת אלא מוצר סטנדרטי. לא מקובלת עלי טענה הגורפת של נציג הנתבעת על כך שההזמנה של התובעים היתה הזמנה לא סטנדרטית.
3.לא מצאתי בסיס לפצות את התובעים מעבר לסכום העסקה ולא הוכחו נזקים נוספים.
אשר על כן, אני מחייב את הנתבעת לשלם לתובעים 4300 ₪ ועוד 500 ₪ הוצאות הדיון וזאת תוך 30 יום מהיום אם לא כן הסכומים ישאו הפרשי הצמדה וריבית על פי חוק החל מיום הגשת התביעה עד לתשלום המלא בפועל.
ניתן היום, י' אדר תשע"ג, 20 פברואר 2013, בהעדר הצדדים.